نور الله .

امام زمان حضرت مهدی (عج) .

نور الله .

امام زمان حضرت مهدی (عج) .

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

منبع سایت صالحین

در این بخش قضایای کسانی نقل شده است که امام زمان علیه السلام را در حالت مشاهده و مکاشفه زیارت کرده اند.

تعریف مکاشفه و مشاهده:
حالتی است بین خواب و بیداری - نه آن که فقط قبل از خوابیدن باشد- و شخصی که مکاشفه برایش اتفاق می افتد چیزهایی را می بیند که مربوط به حواس ظاهری نیستند؛ بلکه به ادراکات روحی و معنوی او برمی گردند.
همان گونه که انسان وقتی خوابی می بیند، این دیدن و شنیدن در خواب، با چشم و گوش ظاهری نیست. فرقی که مکاشفه با خواب دارد این است که، شخص خواب، حواس ظاهری اش چیزی را درک نمی کنند؛ اما در مکاشفه، ضمن این که روح مشغول درک حقایق است، در همان زمان گوش ظاهری، صداهای اطراف را هم می شنود.
حال اگر روح با قدرت و تمرکز بیشتری عمل کند و در هنگام ادراک مطالب، چشم انسان نیز باز باشد این حالت را مشاهده می نامند. . . .

  • مصطفی گوهریان

برای آشنایی با عواقب سطحی نگری ها در عقیده مهدویت می توان به پرونده افرادی مراجعه کرد که با سوء استفاده از عوام زدگی، خود را رابط یا ملاقات کننده امام زمان(عج) و یا حتی خود آن حضرت معرفی کرده اند. در ادامه برخی از این دروغهای واهی مورد بررسی قرار می گیرند.



ـ دو فردی که خود را امامان سیزدهم و چهاردهم معرفی کرده

دختری که در یکی از روستاهای توابع اهواز، ادعای ارتباط با ائمه(ع) و شفای مریضان را داشت  .......

  • مصطفی گوهریان

چگونه می توان جزو 313 یار خاص امام زمان شد ؟

ابتدا باید بدانیم که یاران اصلی آن حضرت از هر جهت توانایی لازم برای انجام انقلاب جهانی امام مهدی را دارا می باشند و از سوی خداوند انتخاب شده و به طور ناگهانی برای یاری حضرت فرا خوانده می شوند. بنابر روایات، یاران حضرت را سه گروه تشکیل می‌دهند:
1. سیصد و سیزده نفر؛
2. ده هزار نفر؛
3. عموم شیعیان و مؤمنان هستند. . . .

  • مصطفی گوهریان

40 حدیث از امام زمان (عج)


إنَّهُ لَیْسَ بَیْنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ بَیْنَ اَحَد قَرابَهٌ، وَ مَنْ انْکَرَنی فَلَیْسَ مِنّی، وَ سَبیلُهُ سَبیلُ ابْنِ نُوح / بین خداوند و هیچ یک از بندگانش، خویشاوندی وجود ندارد - و برای هرکس به اندازه اعمال و نیّات او پاداش داده می شود - هرکس مرا انکار نماید از (شیعیان و دوستان) ما نیست و سرنوشت او همچون فرزند حضرت نوح (علیه السلام) خواهد بود.

1- قال الإمام المهدی، صاحب العصر و الزّمان (علیه السلام و عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) : . . .

  • مصطفی گوهریان